Największy producent samochodów w 2015

W zeszłym roku trzy światowe koncerny osiągnęły bardzo zbliżone wyniki sprzedaży, liczące ok. 10 mln sprzedanych egzemplarzy każdy. Triumfy święciła Toyota, która pobiła o 3% wynik z 2013 r. i zarazem ustanowiła nowy rekord. Po piętach deptał jej Volkswagen grup, a trzecie miejsce zajmował General Motors.

W tym roku już na początku sierpnia było wiadomo, że Volkswagen wyprzedził Toyotę, jednakże analiza rynku pozwala sądzić, że zwycięstwo jest jedynie chwilowe i VW nie będzie w stanie utrzymać takiej przewagi przez kilka lat – a może nawet do końca tego roku. Powodem jest wyraźny spadek sprzedaży w Chinach, który nie sprzyja interesom giganta motoryzacyjnego, bardzo polegającego na azjatyckim rynku. Do tej pory Chiny były trzecim największym odbiorcą samochodów z Volkswagen Group, a spadek zainteresowania na tym rynku oznacza, że VW musi zyskać więcej klientów na pozostałych. To jednak niesie ze sobą problemy, ponieważ wymagają one kosztownych przeróbek i modyfikacji, aby pozostawały w zgodzie z lokalnymi wymogami.

Problematyczne dla VW jest poszerzenie wpływów a pozostającym w stagnacji rynku europejskim i zwiększenie sprzedaży w USA i Brazylii, gdzie także brakuje chętnych na samochody pod tym szyldem.

volkswagen kluczyki